Jag tror, jag tror på människan.....



Hej igen!
Tänk att det FINNS så många människor med empati och gott hjärta! Var gömmer ni er till vardags? Bakom alla egotrippade besserwissrar?
Har idag fått bekräftelse från en (annan) länsstyrelse och en (annan) länsveterinär att det ABSOLUT inte får gå till så här! De tycker att det skämmer deras respektive yrkeskårer, att något sådant kan förekomma. Jag instämmer förstås.

I väntan på den pappersexercis som hör till alla ärenden, får vi avvakta med att uppvisa bevis för att detta verkligen har hänt.
Ansvarig tjänsteman uppskattar enligt uppgift  INTE att bli utfrågad om sitt agerande, så vi får utgå ifrån att allt (förstås) kommer att göras för att smutskasta hundägaren och rentvå sig själv, agerandet lär knappast vara meriterande.

Det finns entydiga omdömen om hur denna uppfödare skött sina djur under alla de år som gått, något som bör beaktas  av er som okunnigt spyr er galla och utgår ifrån att myndigheter alltid har rätt. Detta att det fanns tillstånd är ett exempel på vad dessa myndighetsutövare  "missat", så  deras agerande uppvisar redan i nuläget påvisbara fel och brister. Återstår för mig (oss) att ta reda på var man anmäler sådant (dock inte anonymt), för jag måste upprepa mig: ju större ansvar och makt  man har, desto större kunskap, insikt, empati och ödmjukhet måste man vara försedd med.

Ni som inte vet hur fort ett gäng hundar raserar ett hem bör ta reda på fakta innan ni uttalar er. Har idag haft ett trevligt samtal med en erfaren hundmänniska som berättade att det för en av hennes hundbekanta tagit ca 20 minuter att demolera inredningen i en bil totalt, fjädrarna var framme och resten flög som snö i luften. 20 minuter, 1 hund!

Press och TV bör förstås användas, vi måste invänta gängse gång i ärendet, innan man kan lägga fram fakta för vidare bearbetning och mesta möjliga spridning. Denna kvinna ÄR redan drabbad, hennes hundar är oåterkallerligt döda, men om detta inte är ett rättsövergrepp, måste vi alla jobba för att få till en lagändring. Det kommer självklart att drabba fler, om ingen reagerar!

Ni som ifrågasätter om beskrivet förlopp är sant: ansträng er inte med det, om det är osanning framkommer ju det i så fall när faktadokumentation läggs fram. Har man besökt hemmet tidigare? Nej. Har man gett råd och respit? Nej. Finns tidigare oegentligheter med hundhållning? Nej. Hade länsveterinär besökt hemmet före beslut? Nej.

Men, som sagt, jag tror på människan! Så många fina människor som på olika vis tagit kontakt under dagen, jag tackar er alla!  Vi behöver visa att vi finns, göra våra röster hörda, så att vi kan få slut på höjdarnas och det vackra folkets envälde. Vi är alla lika inför lagen sägs det, så det kan vara din eller min  tur nästa gång. Låt oss ta till vana att ställa upp för varandra, för ett mänskligare samhälle.

Du och jag är omgivna av våra underbara hundar, låt oss glädjas över det, ingen vet vad morgondagen har i sitt sköte!
Och du, om du som anmälde ser detta, vi är inte som du, här finns barmhärtighet, men du kan nog aldrig bli fri från det onda du gjort, om du inte träder fram och står för det! Det kan ändå aldrig bli så illa, som det du utsatt din medmänniska för!
Lev väl, vi hörs snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0