Myndigheter och andra instanser




Nu har jag länge väntat på mer information, men det lär väl dröja, ni tror kanske att vi som är aktiva i detta tröttnar och glömmer? Då måste jag göra er besvikna. Vi bidar vår tid. Som Lilltjorvan så riktigt påpekade, bör ingen medborgare ha en anställning/ett ämbete, som ger rätt att köra över någon människa. I ett demokratiskt samhälle ska alla självklart ha samma rätt, d.v.s, man ska inte kunna rasera någon annans liv.

Om en granne eller främling går in till någon och beter sig på ett vis som utmynnar i att (som i väninnans exempel) ett antal djur blir avlivade i omsorg av ägaren, skulle denne granne/främling utan tvivel betraktas som en brottsling.
Om någon ÄR en brottsling, ska den brottslige förstås omhändertas på så sätt att han/hon inte är en fara för människorna i samhället, men det krävs en rättegång t.o.m om det är ställt utom rimligt tvivel att man t.ex. har mördat.

Kan det verkligen då vara möjligt att två ignoranta företrädare för länsstyrelsen har rätten att utdöma en människas miljö utan att ta in en enda framförd åsikt mot sitt förfarande, i efterskott hävda att inget beslut fanns och därmed tycka sig ha ryggen fri? Det finns inte ord för detta! FY SKÄMS PÅ ER! HAR NI ALDRIG FÅTT LÄRA ER VETA HUT?

Jag har ett uttalande som kommenterar just detta ärende från en känd och framgångsrik, tillika erfaren och empatisk länsveterinär: det får ALDRIG gå till så här, ALLA har rätt till en chans, beslut är till för att rivas upp/verkställas utifrån väl genomgången utredning, där ALLA aspekter noga övervägs, ALLA har haft en chans att yttra sig och det slutgiltiga beslutet ska se till ALLAS bästa! (Inte skydda/dölja enskilda byråkraters fadäser och klumpigheter.)

Det är bara att fullfölja tanken och ponera att dessa båda damer har en överordnad i samma anda som de själva. Med en fingerknäpp plockar han förstås bort dessa damer från deras tjänst och förpassar dem till att efter bästa förmåga skaffa jobb på den öppna arbetslöshetens marknad. Lycka till, syrkarter! Till skillnad från min väninna, har ni inte en massa människor ("undersåtar") som är nöjda med ert jobb och uppskattar det, så, ni kanske får göra som de andra, vars tjänster inte efterfrågas, lokalvårda! Kanske mitt hem, om jag får lust att skaffa piga. Men ska jag ändå slänga pengar på städning, vill jag nog ha någon att lita på, gärna trevlig tillika, så ni lär knappast komma i åtanke.

En bra städare är betydligt mer samhällsnyttig än sådana som sätter sig på sina höga hästar och i styrkan av sitt ämbete utdömer katastrof över sina medmänniskor!
Ert förfarande låter som hämtat ur en berättelse från, kanske, sent 1800-tal. Eller är det så, som Lilltjorvan sagt i en tidigare kommentar, att kvinnor som kommer upp sig är värst? Ni är en skam även för ert kön, kvinnor förväntas vara inkännande, hjälpsamma, empatiska, praktiska, med överblick etc. Har ni det besvärligt i livet? Är det skönt att jävlas med någon oskyldig?
Jag kan OMÖJLIGT förstå hur ert sätt att agera kan förklaras, bortsett från mitt djupa förakt för ert forfarande, fascineras jag över att någon upplyst människa i vårt moderna samhälle kan tillåta att sådana som ni tillåts utöva MAKT.

I en demokrati MÅSTE detta stoppas, annars har landet inte längre rätten att kalla sig demokrati.  Ni ska under alla omständigheter granskas. Ert förfarande ska belysas och ligga till grund för en lagändring hur svårt, långdraget, tungt och motarbetat vårt genomförande av detta än blir.  Ni ska veta; jag är INTE ensam, och det är inte bara jag som är fruktansvärt ENVIS, vi ska se till att rätt blir rätt, känna er lugna för att det blir så.
I övrigt önskar jag er den nattsömn och det samvete ni förtjänar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0